lisa tak kesah hilang DARA ?





Assalammualaikum semuaaa..

topik kita petang nie mengenai budak-budak perempuan yang macam aku nie yang dah tak kesah kehilangan DARA mereka.... perempuan kalau hilang mahkota tue , aku rasa macam takde nilai langsung dalam hidup nie awww. rasa macam sia-sia hidup.. maksud aku hilang dara di sebabkan tingkah laku kita.. hilang dara nie dengan kereleaan diri sendiri.. tue yang aku maksudkan.. aku rasa kan , bagi perempuan yang tak pandai nak jaga mahkota dia sendiri dan suka-suka nak bagi mahkota itu kepada mana-mana lelaki , aku teramatlahh kecewa.. sebab ? aku pown perempuan bebb .. aku tak suka perempuan macam aku nie dah tak peduli pasal masa depan.. mahkota itu lahh mahligai kita.. bagi aku lahh kan... korang yang laen aku tak tahu lahh. kalau kau rasa boifren kau tue segala-galanya.. yang tue aku tak nak masuk campur.. tapi yang aku tahu lahh kan , lelaki nie tak suka perempuan tue terlalu murah.. maksud aku , terlalu mudah untuk bagi apa je untuk lelaki.. kemonnn lahh bebbb lelaki lebih suka cabaran dan suka tunjukkan diri mereka tue hebat.. kalau apa yang dia nak kau bagi je , macam mana dia nak rasa tercabar dan tunjuk hebat dekat kau.. betul tak ?



sekarang nie dah banyak sangat kan kes kes buang bayi sume tue.. aku rasa macam nak cucuk cucuk je ibu ibu yang buat anak mereka macam tue.. kalau tak berani nak tanggung semua tue , tak payah buat mende tak senonoh weyhh.. lelaki pown satu.. yang kau suka sangat rosakkan anak dara orang pedehal ? rasa hebat ke buat semua tue dekat anak dara orang ? rasa sempurna dengan kehidupan memusnahkan hidup orang laen ? macam tue ? kemonn lahhh . korang bukan budak-budak lagi.. dah dewasa pown.. boleh pk mana baek , mana buruk.. ye tak ? buat hape korang nak musnahkan hidup orang laen .. nak sangat kan buat dosa.. kalau berani buat berani tanggung takpe jugakk. nie buat je berani.. tanggung tak nak.. dah lahh dah buat dosa .. tambah lagi dosa dengan buang bayi.. korang tak takut ke hahh kena soal nanti ? korang dah cukup pahala dosa sume eh ?


ermm entah lahh. aku tak tahu apa nak jadi dengan gadis-gadis zaman sekarang.. kebanyakkan gadis sekarang terlalu percayakan teman lelaki.. kadang-kadang sampai melawan dan menipu mak bapak sebab nak keluar dengan lelaki.. keluar tue takpe lahh. tapi please jangan buat mende yang bukan-bukan.. kalau dah MIANG sangat , suruh mak bapak kau kawen kan kau cepat-cepat.. tak payah buat dosa yang satu nie... ye tak ? lelaki pown satu.. kawal lahh sikit nafsu tue.. jangan nak gedik-gedik sangat nak buat itu ini.. mula-mula ringan-ringan.. then mula lahh lebih-lebih..



aku mintak simpang empat puluh empat malaikat.. aku tak nak mende nie terjadi dekat aku... actually , aku takut dengan semua nie.. yelahh , kadang-kadang kita tak duga kann apa yang terjadi dengan kita nanti.. so , aku harap sangat-sangat aku tidak akan menghampiri zina.. perbuatan zina adalah dosa besar.. hidup pown takde keberkatan.. aku tak nak macam tue... aku tak akan menghampiri Zina.. insyaAllah... ^^,)
bagi mereka yang pernah melakukan zina , kembalilah ke jalan Allah.. insyaAllah.. selamat di dunia dan akhirat... =)


p/s : entry nie adalah untuk peringatan kita semua.. termasuk diri aku sendiri...

27 comments:

Abang Zam said...

seks datang dengan nafsu

zina datang dengan dosa

faham?

Anne said...

dah rasa dewasa sangat . tula pasal.. isk2

diyanah dzai said...

tanda dunia nak kiamat, nauzubillaah -.-'

Fakhrul1409 said...

walaupun pompuan murah itu dtg dlm idup seorg laki sekli pn, si lelaki tetap kena faham dan nasihat kn si pompuan tu..jangan la pulak si lelaki tu amek kesempatan kat atas pompuan murahan tu..

shafmechy said...

selalula berdoa agar dijauhkan dari zina..amin

nuruashia ♥ said...

ohoo..teruk2 kan budak sekarang. nauzubillah laa ;)

nuruashia ♥ said...

ohoo..teruk2 kan budak sekarang. nauzubillah laa ;)

Love hurt aeNnn said...

abang zam , fahamm.. ;)

Love hurt aeNnn said...

anne, ermm tue lahh kan..

Love hurt aeNnn said...

diyanah dzai , kannn ? nauzubillah..

Love hurt aeNnn said...

fakhrul1409, ermm setuju dengan statement youu. lelaki jangan amek kesempatan..

Love hurt aeNnn said...

shafmechy, aminnnn.

Love hurt aeNnn said...

nuruashia, tue laaa kan.. hope kita semua tak terjebak dengan gejala tak sehat nie kan.. ermm

mushroom said...

tak cukup kesedaran agama lagik.. geram tau tgk budak2 camtu

Mfs said...

sama-sama la kita berdoa kepada Yang Maha Pencipta..moga kita dihindarkan dari perkara sebegini

fatin6789 said...

bila nafsu dah menguasai diri..macam nie lah jadinya..

nanad said...

hmm..entahlah apa nak jadi :(

Sery Suryani said...

bertindak dgn akal..
bukn dgn nafsu..

Love hurt aeNnn said...

mushroom, ermm tue laa kan..

Love hurt aeNnn said...

mfs, itulah jalan yang terbaek.. :)

Love hurt aeNnn said...

fatin6789, kannn ? ermmm

Love hurt aeNnn said...

nanad, sedih kan.. :(

Love hurt aeNnn said...

sery suryani , yupp ! love ur words.. :)

Shat said...

herm~ade seorg abg yg banyak kongsi ilmu dengan shat ckap~ bnde ni xkan jadi klau laki tu bole kawal nafsu~ sebab walau semana jahat pun perempuan tu~segedik mn pun perempuan tu merayu pada lelaki~ anak luar nikah tu xkan terhasil~klau laki tak menyerah dan menolak~cube fikir~ape2 pun berbalik pada lelaki~ bukan nk menyalah kan~ tapi hakikatnye~ ade kebenaran kata2 abg tu~ sebab klau dlm kes rogol pun~ kite memandang pada sape?~ kite kekurangan lelaki yang mampu membendung hari ni~

Love hurt aeNnn said...

Shat, ain setuju dengan kata2 shat.. :)

lynda said...

erm betul tu ! ada yg lnda kenal solat tak tinggal tp tetap buat benda terkutuk tu !dah la buat satu kesalahan then buat lg satu kesalahan !gugurkan bayi tu or buang !benci tol !

Love hurt aeNnn said...

lynda, tue laaa kan.. entah lahh. mintak sesangat kita di jauhkan dengan perkara terkutuk nie.. :)